top of page

MARKETINGSTRATEGIE

MIJN WERKWIJZE

Wat je vraag of uitdaging ook is, met een helder drie-stappenplan, werken we in co-creatie naar een concreet eindresultaat

Marketing_Strategy_3.jpg

Ontwikkelingen in de markt gaan razendsnel en complexiteit neemt toe. Voor veel bedrijven is het lastig om hier voldoende op in te spelen. Hoe maak je écht andere keuzes? En hoe krijg je daar de mensen in je organisatie of stakeholders in mee? Ga voor meer ‘out-of-the-box’ denken en zorg voor heldere, gedragen keuzes voor je nieuwe/aangescherpte marketingstrategie. Met visual thinking en zakelijk tekenen maak je een plan dat werkt. En dat op één A4!

Lees hier meer over in dit blog

Kennismaking_-_Brainstorm_-_Eindproduct
Kennismaking.jpg

STAP 1: KENNISMAKING EN VRAAGSTELLING HELDER

Stap één is kennismaken en een oriënterend gesprek over je vraag. Wat is precies jouw uitdaging?

Wil je...

  • een geheel nieuwe strategie ontwikkelingen of aanscherpen wat er al staat?

  • collega’s of belangrijke stakeholders meekrijgen in een gekozen richting?

  • een effectieve vertaling van strategie naar actieplan?

Op basis van ons gesprek en jouw vraagstelling stellen we vast wat er nodig is en maak ik een voorstel.

STAP 2: VISUELE (BRAINSTORM)SESSIE MET BETROKKENEN

Stap twee bestaat uit één en of meerdere, visueel gefaciliteerde, (brainstorm)sessies. Hierbij worden altijd relevante collega’s (of relaties/klanten) betrokken, zodat alle aanwezige kennis en het volledige potentieel maximaal worden benut. Bovendien zijn betrokkenheid en draagvlak dan optimaal. Met behulp van visuele technieken ondersteun ik het efficiënt én met plezier toewerken naar concrete oplossingen. Oplossingen die worden gedragen én enthousiasmeren.

Brainstorm.jpg
Eindproduct.jpg

STAP 3: VISUELE UITWERKING

De derde stap is de visuele uitwerking van de sessie-resultaten. Iedereen ziet kraakhelder de samen genomen besluiten terug. Deze visuele uitwerking is een inspirerende reminder en leidraad voor alle betrokkenen. 
Bovendien is de visual gemakkelijk te delen (online, mail, poster, presentatie) en bij uitstek geschikt om ook andere collega’s of teams te betrekken, te informeren en te inspireren.

bottom of page